:: UWANG ::

:: IKUTAN YUKK! ::

Sabtu, 17 September 2011

jangan salahkan kami. kami tau kami salah. ehh?

Salam and hai bloggers.

Oke. Oke. Aku tau aku dah update entry 2 kali hari ni. And its way better for me to be with my lecture notes instead of menghadap lappy. Tapi, perasaan yang datang tanpa diundang ni membuatkan aku rasa serba salah untuk tidak mengungkapkannya. Maybe this is the only way aku boleh share dengan orang tentang apa yang aku fikir without being scared to be blame of. Broken English? Heh. 

Hurmmmm. Terdetik dalam hati aku untuk update entry pasal politik Malaysia. Tapi aku tanak orang cakap entry aku macam sampah. Owwhhh. Wait. Jangan salah faham. No. Its not about my writing yang macam sampah, but its about the word 'politic' itself. If im not mistaken, that word, i mean politic, is equal to 'sampah'. Errrr, am  i toooooooo much? Well. Aku sengaja.

Owhhh, back to the story. Dari pengamatan aku laa kan, ramai oversea students dah mula sedar tentang politik and agama. How can i know? Well, dari blogwalking, status-status di Facebook, and member-member aku sendiri yang macam dah 'tersedar' dan back to reality. Of course laa aku happy dengan dorang. Even aku sendiri pun berdoa untuk jadi way better than me today. 

Tapi itu lah. At the same time aku terfikir jugak, yang mana sebenarnya betul? Yang biru atau hijau? Yang timbang atau bulan? Yang merah atau biru laut? Dan yang lain-lain jugak. Pening dengan cara poli-tikus - poli-tikus ni berpolitik. Sangat pening. Sampaikan ada satu tahap aku rasa jijik bila tengok muka-muka orang yang berkenaan and terkenangkan cara orang-orang ni meraih undi or belas kasihan. No need to mention more i think.

One of my friends said to me, and u should take note that she is an oversea student. She said, "Cuba bayangkan kita ni macam ikan. We lived for a long time in a dirty water. Sooooo long sampaikan kita tak sedar yang air tu kotor sebab kita dah biasa hidup dalam air yang kotor. But once kita dikeluarkan dari air kotor tu, baru lah kita nampak how dirty that water was. And we should be praise to Allah because He gives us chance to be one of the fishes that had been taken out from the dirty water and realized something." Well, maksud yang begitu dalam sampaikan aku boleh ingat satu-satu ayat yang dia kasi. Owhh, maybe laa lain sikit tatabahasa yang dia gunakan sebab dio kecek kelate ngan kawe. Hehe. Tapi takpe laa kan. Asalkan kita sampai kepada maksudnya.

The point is, jangan salahkan mereka yang akhirnya sedar atas kesedaran sendiri untuk berubah dengan mengatakan mereka adalah dikalangan orang yang tidak sedar dek untung, seperti melepaskan anjing tersepit, dan lain-lain lagi. Cuma yang perlu dipersoalkan adalah, sampai bila kita nak duduk dalam air yang kotor? Ke korang rasa cemana? Aku pening ni. Hari mengundi dah nak dekat ni. Hahaha. 

Sekian, terima kasih.


pasni gua nak update pasal raya la pulak. hehe.

1 komentar:

gadis bunga mengatakan...

tak penah amik tahu pasal hal politik . sebab tatau mane yang betu mane yang salah . as long as malaysia aman . itu dah cukup bagus :)

http://gadisbunga93.blogspot.com/2011/09/pssssssttt-orang-baru.html

:: IKLAN ::