:: UWANG ::

:: IKUTAN YUKK! ::

Sabtu, 11 Juni 2011

sudah-sudah laa sindir daudsu.

Salam and morning bloggers.

Pagi aku panas sikit. Bukan sebab aku kemas bilik kemas rumah cuci pinggan cuci toilet baju baju semua, tapi panas hati dengan admin-admin facebook yang suka aku nak katakan kat sini "MEREKA TAK CERDIK". Apa motif korang wat page duk sindir-sindir daudsu tu? Nak bergurau? Palehotak ko berjambul! Walaupun aku takde kena mengena dengan daudsu, bahkan aku bukan lah rakyat Kelantan, tapi rakyat Terengganu juga hendaknya, (apa bahasa aku guna ni?) tapi aku memang menyampah gila kat page-page facebook yang duk sindir-sindir daud su. Contohnya: 

Thank You Daudsu ~ Anda Pahlawan
Kami Suka Daudsu Jaring Gol Sendiri
Daudsu ialah orang paling hensem selepas jaringkan gol sendiri
Daudsu pun nak score goal jugak~
Kami sokong daudsu diberikan pangkat Datuk

Tak perlu kot nak buat page-page macam ni. Buat sakit hati orang je. Kesian daudsu. Memang laa silap dia tanduk bola tu masuk gol. Sebab kalau dia tak tanduk pun, bola tu tetap masuk gol jugak. Tapi niat hati dia yang nak keluarkan bola tu yang patut diperhatikan. Daripada korang duk sindir-sindir daudsu macam tu, baik laa korang buat page yang sanjung orang yang sepak bola tu sebelum daudsu tanduk. Dia baru laa hero sebenar. Heh.


Aku tak kisah laa yang buat page tu orang Terengganu ke, Kelantan ke, orang luar selain 2 buah negeri tu ke, bahkan orang utan sekalipun, tetap aku rasa dorang ni TAK CERDIK. Orang yang tak reti nak fikir panjang sebelum buat something. 

Memang laa benda ni takkan lama. Nanti dah lama-lama orang pun tak kisah pasal page daudsu tu. Isu tengah hangat laa katakan. Semua orang nak buat page facebook pasal benda tu. Macam laa kalau buat page pastu ramai orang like, dapat duit macam Nuffnang buat tu. Bukan nak cakap aku mata duitan ke apa, tapi nampak sangat benda tu tak berguna untuk bangsa dan negara. Eceyhh, ayat. Huhuhu.

Tapi apa-apa alasan pun orang kasi yang nak backup page-page tersebut, personally aku cakap benda macam tu memang tak perlu. Takde guna langsung. Buat orang sakit hati, tak kelakar, gurauan yang tak cerdik, dan lain-lain lagi. Kalau ada admin yang buat page facebook tu baca entry aku kali ni, mintak maaf laa ye. Ni pendapat aku je. 


Dan tahniah kat team Terengganu yang menang. Yang penting, mereka menang bukan sebab daudsu yang sumbat gol. Aku pun tengok game tu semalam. Walaupun aku duk kat Medan, tapi aku tetap dapat tengok replay game kat youtube. Jangan cakap aku tak tahu paper pasal bola semalam. Lempang nak? For players, dah dapat hadiah yang kerajaan Terengganu bagi nanti, gunalah elok-elok. Ingat sikit, tu duit rakyat. Huhu.

And last but not least, jangan main sukan dengan cara yang kotor. Guna laser lah, mercun lah, bom lah. Tak elok untuk kesihatan. DAN MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA! 

rilek-rilek je dah laa kan..macam waa~

5 komentar:

YAYA AZURA mengatakan...

betul tu ..mereka semua tak cerdik..ntah ape2 ..

trg menang sebab mmg mereka bermain bersungguh-sungguh utk menang ..

aisyahnurhani mengatakan...

hm tahu takpe , dia pon tak niat pon nak masukkan gol sendiri . admin admin semua tak pikir panjang lah !

el_Finito mengatakan...

ahaha. tau takpa. kalau dia tak tanduk pun, memang bola tu gol. at least dia usaha nak keluarkan bola.

TRANUNG NELANG TRANUNG PETEH!

e d a y u a t e h mengatakan...

betul betul betul.. :)

Ayen... mengatakan...

kwn pun bukan terengganu/kelantan tapi PAHANG,hehe...mengata org memang seronok,biaselaa tu kan padahal pemain2 profesional kat luar negara sane pun ada jgk yg score gol sendiri betul x?...

:: IKLAN ::