:: UWANG ::

:: IKUTAN YUKK! ::

Kamis, 16 Juni 2011

jom sindir kaki ponteng sembahyang jumaat!

Salam and hai bloggers sekalian.

Hihihi. Rasa macam nakal pulak nak sindir-sindir orang ni. *gelak evil Patrick Spongebob* Tapi ni bukan sindir yang nakal-nakal. Ni sindiran berbaur nasihat supaya seseorang itu tahu bagaimana untuk menuju ke arah jalan kebaikan. Esok kan hari Jumaat, so boleh laa nak praktikkan benda ni nanti kot-kot terjumpa kes-kes macam ni. 




Kes ponteng sembahyang Jumaat ni selalu terjadi kepada kaum lelaki, khususnya dibandar-bandar besar. Syarikat bagi masa rehat panjang untuk pergi solat Jumaat, tapi diorang melencong ke kedai makan, selalunya kedai mamak. Selamba badak je makan minum, sembang-sembang, hisap rokok walhal azan kan masjid dah masuk kali kedua. Jika korang sebagai perempuan yang nampak dan duduk berdekatan dengan meja golongan mat ponteng ini di kedai-kedai mamak, mungkin cara dibawah ini boleh dicuba. Mungkin berhasil mana tau kan?
1) Cakap dengan agak kuat, “aku teringin sangtlah nak merasa nikmatnya sembahyang jumaat”, kalaulah aku jadi lelaki, akan aku manfaatkannya. Kot-kot insaf Mat ponteng tu.
2) Buka surat khabar, berpura-pura baca dengan kuat dan nada terkejut, “Seorang lelaki mati tercekik ketika makan di kedai mamak sewaktu orang sedang sibuk Sembahyang Jumaat”.  Mau terbantut nak makan Mat ponteng tu.
3) Jika korang bersama adi, bila lalu sebelah kumpulan lelaki yang tak sembayang jumaat, buat-buat memujuk adik anda dengan mengatakan “adik, jangan merajuk tau, nanti dah besar ayah bawaklah pergi sembahyang jumaat tu”. Tersentap kat situ jugak Mat ponteng tu
4) Pergi ke lelaki tersebut dan berpura-pura tanya, hari ini hari apa eik, maklumlah saya ni ada masalah sikit nak ingat hari” Mau touching Mat ponteng tu
5) Kalau korang jenis cantik dan lawa, korang pura-puralah cakap kat kawan korang, “eh aku kan suka sangat tengok lelaki pergi sembahyang Jumaat, nampak cool”. Mesti Mat ponteng tu terus balik dan bersiap.
6) Berkata dengan nada tinggi kepada rakan di hadapan, “eh!, tu JAIS ke tu, dia nak tangkap sapa?”. Silap-silap mencanak lari Mat ponteng tu.
7) Kalau korang jenis berani sikit je, korang pura-pura tanya kat kawan depan, “eh kau tau, si Polan tu liat betul nak sembahyang jumaat, dah besar panjang dah, orang cakap hukumnya berdosa besar”. Mat ponteng tu mesti terkedu jap.
8 ) Kalau korang jenis yang berani, tegur direct je, “abang dah masuk waktu abang tak sembahyang Jumaat?”.  Tersentap terus Mat ponteng tu
Okey tak cara ni?, sebenarnya kalau lelaki tu dah jenis hati kering korang nasihat dan tegur macamana pun dia haram nak kisah. Cara diatas bukanlah cara yang serius, namun boleh juga digunakan. Okeh, Selamat Menegur!


Pssssst : Ini adalah copy-paste version. Tengok aku search benda elok-elok je nak kasi info kat orang. Takde laa semangat nak cari info yang bukan-bukan macam orang tu. Heh. [sumber]

4 komentar:

Raja Syakirah mengatakan...

nak copy boleh??
sebab memang kena dengan budak kolej i
boleh tak??
huhu
dia last pergi solat jumaat, Julai tahun lepas...

e d a y u a t e h mengatakan...

raja syakirah, btter awk tengok kat sumber die..tu lg elok rasenye.. :)

syakirah samat mengatakan...

hye, hehehe..syakirah again.keh3..
dulu sek.teringat budak laki kantoi dok berendam dlm tangki asrama.at last kene jalan itik sambil pakai suar pendek then kene pegang batang penyapu lalu depan hostel dak pompuan.terkekeh gelak..apaadaaaa..benda wajib pon susah nak buat... :)

salam kenal

e d a y u a t e h mengatakan...

hehe..salam kenal kembali.. ;)
tapaham jugak kenapa lelaki ni susah sgt nak g smyang jumaat..dh ringan dah smyang zhor 2 rakaat je..hihi.. :p

:: IKLAN ::