:: UWANG ::

:: IKUTAN YUKK! ::

Sabtu, 28 Mei 2011

Konsulat Malaysia di Medan dicemari dengan air kotoran

Salam dan hai bloggers sekalian.


Maaf. Ateh tak dapat mengotakan janji ateh untuk tidak mengupdate blog dalam masa terdekat. Sobs. Ehhh, ada ke ateh janji? Takde kan? Oke. Rasa bersalah hilang serta merta. Muahaha.

Entry sedikit serius. Sekali lagi Konsulat Malaysia menjadi mangsa air kotoran dan amukan orang Medan. Aku pun tak paham laa dengan dorang ni. Hari tu dah pernah sekali orang-orang kat sini buat tunjuk perasaan kat Konsulat Malaysia di Medan. Takde ribut, takde hujan, tetiba je nak buat hal pulak. Cari pasal betul. Mentang-mentang laa ni negara dorang. Haihhh. Nasib baik laa semalam tak pergi konsulat. Kalau tak, mau dengan aku-aku sekali kena simbah. Piewwwww, busuk baiiii! *dah laa curik skuter aku..lagi nak simbah air kotor kat konsulat aku..cepuk pale kang!*

Korang tau kenapa dorang duk cari pasal sangat? Sebab nak marahkan kerajaan Malaysia yang menubuhkan perusahaan sawit dekat Subulussalam, Aceh. Semacam tunjuk perasaan sebab kecewa dengan Malaysia. Tak ke tetiba namanya tu? *garukepala* Dari sumber yang aku dapat, dorang ni merupakan Himpunan Mahasiswa Pemuda dan Pelahar Kota Subulussalam (Himappkos) Sumatera Utara (SUMUT) dan jugak Mahasiswa Peduli Masyarakat Aceh Singkil Subulussalam, Medan. Bendanya dari Aceh nun, tapi orang sini pulak sesibuk nak tunjuk perasaan la bagai. 

Cakap banyak tak guna beb. Kang korang cakap aku sesaja reka cerita. Tak. Tak. Aku tak sekejam tu nak burukkan nama negara tempat aku belajar di mata dunia. Ceyhhh, perasan blog taraf international. Entry guna Malay pun hancuq! Sobs. Bawah ni ada la sekeping dua tiga empat lima keping gambar sebagai bukti. Gambar ni aku ambil dari website dari berita Indonesia jugak. Sila menjamu selera.


antara manusia-manusia yang terlibat

pak polisi koq ngelihatin aja? bikinlah sesuatu pak..



abih depa duk sapu logo (ke apa ek orang panggil?) dengan tanah..iskk..iskk..iskk

sesi bakar membakar..depa ni memang suka makan BBQ gamaknya..

Sekian saja sari berita penting. Sampe ketemu lagi yachhh!

Pssstt: Penat aku tengok orang kat sini. Asyik nak hentam orang je. Aihh.

3 komentar:

Ayen... mengatakan...

manusia x mengenang budi,x sedar ke ramai anak beranak duk cari makan kat malaysia ni....

edayuateh mengatakan...

huhu..tu la pasal..nak kutuk lebih2 tapi takut kene ganyang.. T_T

edayuateh mengatakan...

huhu..tu la pasal..nak kutuk lebih2 tapi takut kene ganyang.. T_T

:: IKLAN ::