:: UWANG ::

:: IKUTAN YUKK! ::

Minggu, 24 April 2011

its time for TIM TAM!!

Salam and selamat malam semua! 

Selamat malam doesnt mean that we have to go to bed, aite? Heeee. Oke. Short entry about Tim Tam. :) Actually aii tengah tengok movie kat lappy now. Tapi tetiba rasa nak post this entry sebab nak share ngan u olllzz bout Tim Tam! Tim Tam memang tak famous pun. Tak sefemes FL si blogger cunhh. Hihi. Tapi kalau kat Indonesia ni memang orang tahu laa Tim Tam tu apa. Its kinda biscuits yang disaluti cokelat. Apa yang unik pasal Tim Tam ni sebenarnya? Meh nak kasitau. Selain dari sedap dimakan, Tim Tam ni ada cara yang unik camane nak nikmati dia dengan penuh nikmat. Erkk. Macam ni.

1) Buat air milo, teh, atau air apa-apa je laa yang sedap untuk kita cicah ngan biskut.

2) Pastu, sediakan satu bungkus Tim Tam. Owhh, before terlupa, pastikan air yang u ollzz buat tu panas tau. Jangan letak ais pulak. Tak jadi nanti. Hihi.

3) Then, ambil satu biskut Tim Tam dan gigit 2 hujung Tim Tam tapi dari sisi yang berbeza. Macam gambar kat bawah ni. *tengah taip entry ni pun aku sempat lagi makan Tim Tam dengan cara yang unik ini..haha!*


4) Sorry, aii takde photoshop laa bagai tu sumer. Aii lukis kat paint je reti. Buta komputer laa katakan. Nak amek pic pun tak boleh. Nak transfer masuk lappy yang penuh virus ni? Maaf yuu. Aii tak nak amek risiko. Oke. Oke. Berbalik pada Tim Tam.Then after dah gigit seperti gambar yang diatas, boleh laa celup satu hujung yang digigit tu dalam air yang korang bancuh tadi. 

5) Pastu hisap biskut melalui satu lagi hujung yang digigit. Tapaham? Aaaa. Jap aii lukis ek. 

Haaaa, macam ni laaa!! :) *please ignore that pink-love..hahah*

6) Time korang hisap tu, air akan diserap masuk dalam biskut dan membuatkan biskut jadi lembut lemah gemalai. Dan coklat yang salut biskut tu pun  akan cair jugak. Masa ni korang kena cepat-cepat campak masuk dalam mulut. Daaaaaannnnn

NIKMAT NYEEEEEEE~~ Sumpah weyh. Nikmat gilaaaaa. Cokelat cair tu lezat bangettttt! Bagi aku la kan. Hihihi. Korang try laa buat. Syoooooookkkk!! Tapi kalau tak dapat cari Tim Tam kat Malaysia tu jangan salahkan aku. Yang aku cerita ni Tim Tam kat Indonesia. 

ni laaa Tim Tam yang aku cakap tu..tapi asal nampak cam tak menyelerakan je? huhu

yang ni nampak cam lagi best kan? heheh~

Psssttt : Tengah duk usha pics Tim Tam kat Google ni kan, aku ada jumpa satu link ni. Isi dia sama macam aku punya. Hahaha. Yang lainnya, aku tipu pasal kewujudan Tim Tam kat Indonesia, dan dia pun tipu pasal kewujudan Tim Tam kat New Zealand. Ehhh, macam sama jugak je. Haha. Korang usha laa sendiri ek kat sini. Then, aku terfikir balik. Kalau aku tau laa dorang dah letak gambar, takyah aku susah-susah lukis gambar Tim Tam tu. Tapi takpe. Sebab aku lukis pun comel, so letak je laaa. Haha.

Oke laa. Nak sambung tengok movie sambil makan Tim Tam. Slurrrpppp~ :)

5 komentar:

azureEn mengatakan...

weyh tak paham la part yang

"Yang lainnya, aku tipu pasal kewujudan Tim Tam kat Indonesia, dan dia pun tipu pasal kewujudan Tim Tam kat New Zealand. "

maksudnye Tim Tam nie tak wujud ke..? wuwuwuuu..

saidatul noor farhana mengatakan...

waaa...mcm lme gle x mkn tim tam..craving la plak...hehehe...

e d a y u a t e h mengatakan...

triple A> tak2..maksudnya kewujudan Tim Tam tu bukan kat Indonesia or New Zealand jek.. kat tempat lain pun ada jugak..kan aku ade mention pasal Tim Tam kat Indonesia je..rupanya kat tempat lain pun ada..yang entry satu lagi tu dia cakap kat New Zealand je ade..padahal kat Indonesia pun ada jugak..so, tipu laa tu..heheh..aaa..paham x? hihi

SNF> pernah ek makan mcm ni? sedap kan? hihi

BuchiQ mengatakan...

awop dok penoh kabbo ke sy pom care2 mkn tim tam ni...dekuk ngoh... -.-

e d a y u a t e h mengatakan...

hahaha..sorry..lame doh dok buat ekpon..nanti kite makan skali keyh! <3

:: IKLAN ::