:: UWANG ::

:: IKUTAN YUKK! ::

Selasa, 28 September 2010

Saiketrisma


Salam Aidilfitri.

Ntah nape malam ni aku tetibe rindu nak dengar lagu Q-face..mungkin tak ramai yang tau kewujudan group-band ni..aku dengar lagu-lagu ni pun hasil meminjam walkman dari member aku suatu masa dulu..dulu tak dulu pun mase form 1 jugak laa..takde laa lame sangat kan..baru 7 tahun yang lepas..ehhhh..! haaa, kebetulan ade kaset Q-face dalam walkman tu time aku pinjam..so,aku pun play kan je laa..sekali macam masyukkk pulak kan..tiap-tiap malam aku dengar lagu-lagu Q-face ni before tido..aku dengar ngan member aku (memandangkan walkman sendiri tak wujud lagi time tu..ngeh ngeh ngeh)..kitorang share earphone satu sorang..pastu sanggup plak aku tido atas lantai sebab nak dengar lagu tu punye pasal..takpe..style ape tido atas lantai alas kain batik..baru klasik..he he he..

Termenung and tersenyum sorang-sorang bile aku dengar balik semua lagu-lagu group-band ala-ala Newboyz nih..memang aku hafal mati semua lagu dalam kaset untuk album tuh..siap boleh tegur pulak member aku @ tuan kaset tu yang nyanyi lagu salah..semangat kan? ha ha ha..dan malam ni aku buat semangat lagi (aku memang sentiasa bersemangat anyway) mendownload semua lagu-lagu yang aku pernah dengar dalam album Q-face : Fantasia Musim Cinta..kulit album die colour kuning-kuning,pastu ada gambar mamat berlima iaitu ahli group-band ini..siyes time aku tulis ni aku tak tengok pun gambar sebenar album tu..sampai laa aku google dan aku jumpe pic ni :



OMAIGOD! same! wahhh..rase cam hebat plak boleh ingat kulit album ni..senang je pun..ha ha ha

Dan salah satu lagu fevret aku adala Saiketrisma..lagu die semacam ade isi yang tersirat..aku suke lirik-lirik macam ni..dan betapa semangatnye aku, dengar dan salin balik lirik die..sebab aku google lirik lagu ni tapi tak jumpe..fuhhhh..betape klasiknya group-band nih..ha ha ha..usha sket lirik die jum! [LIRIK LAGU SEIKETRISME - Q FACE]

Saiketrisma – Q face

Jangan benci
Kerana kau yang mahu ku begini
Jangan seksa ku lagi
Mengenal realiti diri
Jiwa berkelana

Antara gemilangnya
Cinta sakti khayalan fantasia
Panahan asmara
Oh penaka durjana

Ku berpuisi kasih
Menari rentak misteri
Menangis tawa bercakap sendiri

Nyanyian irama cinta
Memohon dan berdoa
Lambaian cinta sejati
Kasihmu di infiniti

Di bawah sinar mentari
Mengejar bayang sepi
Pimpinlah aku merentas pelangi

Jangan tanya
Mengapa ku terus masih begini
Kerana engkau yang mahu aku terasing sendiri
Hidup tanpa erti



seee..lirik die macam orang yang dah gile sebab putus cinta..dengar lagu die sekali..nak senang korang search kat 4shared.com..best best! 

kesimpulan die, aku rindu kat member aku ni sorang (member-member lain pun rindu jugaaaa!) tapi lagu ni kisah kami berdua..yang pasti, bukan kisah cinta..hanya kisah sahabat yang sanggup kongsi suka duka waktu mula-mula masuk asrama..ha ha ha.. miss you, Wan Norfarahain binti Wan M. Rais! :)

2 komentar:

farah rais mengatakan...

i miss u too, dear!

haha, yakin je kan tu aku. :p

edayu ateh mengatakan...

i stated ur name there,my dear~ :)

:: IKLAN ::