:: UWANG ::

:: IKUTAN YUKK! ::

Kamis, 19 Agustus 2010

sebaik-baik perancang~

salam ramadhan.

kerap pulak mengupdate entry kali ni..tapi bukan bermakna banyak masa yang ingin dibuang..tapi sengaja mencuri sedikit waktu untuk berehat sambil meluahkan pelbagai perkara yang terbuku di hati..tadi semasa menyiapkan kerja-kerja tutorial,terdetik di hati tentang masa depan..dan juga masa-masa yang telah dilalui..rasa betapa kerdilnya diri bila mengingatkan apa yang telah dirancang sebelumnya,bukan semua menjadi kenyataan..kerana sebagai hambaNya,kita hanya mampu merancang..dan Dia lah yang akan menentukan..

adehhh...letih pulak otak nak pikir ayat-ayat skema ni..hihihi..bukan ape..slalu main taip je kan..tapi kalo buat ayat skema-skema ni,rase macam payah nak menaip..so,ayat slamber cam biase je la ek..

hmmm...rase bersalah pulak bile mengungkit bende-bende yang dah lepas..bukan ape,sekadar nak mengingatkan diri sendiri..dan korang-korang jugak..bulan-bulan pose ni elok sangat kalo kite banyak muhasabah diri..saye pon bukan baik sangat..that's why kadang-kadang tak lari dari buat silap..tak kisah laa sesame manusia atau dengan Yang Maha Kuasa......

teringat dulu betape kecewa bile clash..bukan main lagi bercinta bagai nak rak..macam esok luse dah nak kawen..plan macam-macam bile dah besar..macam laa esok luse tu terus besar..siap rancang mane nak duk nanti dah kawen..pokoknye,macam-macam laa yang kelua dari kepale bile merancang mase depan ni..tapi tak sedar..rancang laa macamane sekalipun..kalau yang di atas tu tanak kasi..takde nye semue bende akan jadi..tapi itu tak bermakne Dia tak sayangkan kite..sebab kite kene tau..setiap yang terjadi pasti ade hikmah..something yang kite rancang tak menjadi,mungkin ade sesuatu yang buruk yang kite tak tau akan berlaku..ingat,Dia itu Maha Mengetahui........

pengalaman sendiri dah banyak mengajar..jangan terlalu berharap dengan sesuatu yang masih belum pasti..kadang-kadang terpikir jugak..sampai bile nak hidup macam ni..orang lain semue dah bahagia ngan pasangan masing-masing..bukan tak jeles..manusia memang dah dianugerahkan dengan perasaan macam tu..tipu laa kalo kate tak pernah terdetik nak berpasangan..tapi macam yang saye cakap tadi laaa..kite hanya mampu merancang,Dia yang menentukan..bukan tak nak cari..tapi biarlah mase yang menentukan segalanya..

hari ni kite kapel..mungkin akan kekal..dan merancang untuk melanjutkan ke peringkat yang lebih tinggi..itu kalo dah tersurat memang jodoh ngan si polan n si polan..tapi ade yang kapel bertahun-tahun,akhir skali clash jugak..ade yang baru je jumpe..tapi kalo dah jodoh,minggu depan dah boleh kawen..pernah terpikir jugak nak bertunang time praktikal..tapi nak buat macamane..takde pasangan lagi..ingat bile dah umur 21 ni,boleh laa nak kenalkan pakwe kat family sebab rase macam umur dah cukup..tapi tengok laa sekarang..pakwe ntah kemane,calon apetah lagi..

pastu bile dah ade calon..ingat boleh laa diharapkan..tapi boleh plak buat dekkkk jek..buat tak reti..plan habis berterabur..tapi ade jugak jenis yang buat dekkkk jek,sampai kite dah panas hati tunggu bile laa mamat ni nak cakap something..alih-alih,mak kol..ade orang masuk meminang..nak-nak plak dari orang yang memang kite harapkan...waaahhh,rase macam dunie ni kite yang punye kan?

sometimes,saye pon jadi takut untuk merancang..nak-nak bile melibatkan mase depan..melibatkan soal hati dan perasaan..takut untuk memilih buat mase sekarang..takut tersalah pilih..takut memlih terlalu awal..takut ape yang dipilih sebenarnye bukan milik saye,memandangkan jalan yang perlu dilalui masih jauh..
  
ape-ape pon, ingatlah bahawa Allah itu sebaik-baik perancang..mungkin bukan sekarang waktu yang tepat untuk kita bertemu..mungkin nanti..atau mungkin tidak sama sekali..redha je la dengan kehendakNya..terus bersabar dan berdoa.. :)



7 komentar:

Anonim mengatakan...

suka apa awak katakan... :-)

irwan mengatakan...

suka apa awk katakan..byk menbantu...

irwan mengatakan...

suka apa awak katakan..banyak menbantu..

KickDaFella mengatakan...

Salam dik ayu,
Satu hari nanti pasti adik akan bertemu dengan orangnya. Adik hanya perlu berdoa dan mengingati DIA sentiasa.Gudluck Adik Ayu..

siti noor edayu bt endut mengatakan...

irwan> ye ke? time kasih..tapi itu hanya lah sekadar pendapat.. :)

KickDaFella> wassalam..terima kasih atas doa abg (walopon tak dikenali) :) insya Allah.. :)

nadia mengatakan...

u.....jgn risau....
Allah da susun setiap perjalanan hidup kt sebaik and secantik mgkin.....
just face it then u'll fell it......
ok beb?

siti noor edayu bt endut mengatakan...

hihihi..tx nadia..segan plak bile org ckp cam2..ngeee~~

:: IKLAN ::