:: UWANG ::

:: IKUTAN YUKK! ::

Kamis, 08 Oktober 2009

sendiri~ (edayu version)

salam..

ermmm..tak tau nak ckp pe..br lepas menjenguk blog rakan2..sudah sgt lame tak menjenguk dorg..even dorg pon tak berape nak jnguk aku..huhuhu..

tp lepas xtvt jenguk menjenguk ni,ttbe rase nak muhasabah diri..terpikir lak ape yg edayu ni nak jadi lepas ni..terpikir cane laa idup edayu selame ni..terpikir ape je edayu dh buat sepnjang idup ni..rse nak mngucap pjg..nak istighfar byk2..yee..edayu bkn seorg yg sempurna..ape lagi bile nak dibandingkan dengan org laen..

edayu bkn seorg yg lemah gemalai..bkn seorg yg lemah lembut..bkn seorg yg suke ckp slow2..edayu agresif..edayu kepale angin..tak rjin mcm org laen..suke ketawe..suke gelak..edayu tak suke dgr lagu slow2..paling tak suke dgr lagu jazz..sgt tak suke..seorg yg suke pendam perasaan sorg2..tp byk ckp bnde yang kosong..edayu tak reti nak gtau terus terang..sungguh tak reti..edayu byk bg alasan..byk bnde yg ade dlm ati dan kepale edayu..tp bile mulut berat nak terbukak,ati edayu yg terpakse simpan semuanya..yaaa,semuanya...tp edayu tak kisah..sebab itu lah edayu..
edayu suke dgr lagu rock..s.oa.d,blink182,metallica,avenged sevenfold,cradle of filth,sum41,greenday,muse,good charlotte,my chemical romance,coldplay,all american rejects,30 2nd to mars,audioslave,avril lavinge,creed,the darkness,eminem,avanescence,fall out boy,hot hot heat,hoobastank,jet,linkin park,the rasmus,simple plan,seether,the used,yellowcard..........byk lagi laaa...pokoknyer sumer lagu yg org len tutup tlinge bile dgr,edayu yg dgr..kcuali org2 yg tlinge die same jenis ngan telinge edayu..huhu...jarang skali edayu nak dgr lagu raihan..lagu inteam..lagu rabbani...lagu lame2..lagu slow2..edayu tak bngge dgr lagu2 mcm ni..tp nak buat camne..dah telinge edayu mmg jenis dgr lagu kuat2..

edayu suke berkawan..edayu ade ramai kawan..selalu ade geng yg rapat ngan edayu..tp tu laa kelemahan edayu..tak reti nak rapat ngan ramai org..tp takpe laa..cukup laa sekadar berkawan walaupon tak rapat..edayu slalu ingat kawan2,even ade kawan2 yg dah lupekan edayu..sebab edayu tak pernah perfect mnjadi seorg kawan..tp edayu sedar..edayu tak pernah sempurna..now edayu ade kawan2 yang best...edayu syg kawan2 edayu..maaf kawan2,sebab edayu selalu buat bnde yg ntah hape2..tp kawan2 tetap dengan edayu..edayu tak harap semua kawan2 rapat ngan edayu..tp berharap agar persahabatan yg pernah terjalin tak pernah putus..takde dendam dan sakit hati yg tersimpan kat edayu..

edayu mmg pemalas..tp edayu suke kerja sekolah..edayu tak suke duk saje2..edayu tak suke tido petang..idup tanpe buat keje sekolah sgt membosankan..rse nak melompat2..rse mcm nak guling2..sgt bosan..edayu malas nak bukak buku saje2 tnpe ade keje sekolah..edayu suke redho ngan keadaan..edayu malas nak tnye byk2..edayu suke jugak pk bnde bukan2...edayu seorg yg penakut..yeee..seganas2 edayu,edayu penakut..edayu tak suke bile ade org yg usik2 edayu..bile edayu ckp die tkut,die tak maen2..adehhhh~~ ape laaa edayu ni..lagi pasal edayu,suke kaler itam dan merah dan putih..sgt suke..byk barang2 edayu kaler mcm tu..
bile bersangkutan hati dan perasaan,edayu dah takde ati nak cintan cintun..edayu penah baek ngan lelaki sebelum ni...edayu penah kecewa..tp edayu dah lupakan..tp buat mase ni ati edayu belum lagi terbukak..maaf wahai lelaki yg pernah rapat ngan edayu..edayu tak niat nak kecewakan sape2..ati edayu bkn untuk sape2 skarang..ati edayu untuk keluarga dan kawan2 rapat je..sgguh..edayu bkn nak ckp besar,tp sebelum edayu kawen,edayu akan utamakan kawan2 edayu..keluarge sudah tentu..tp sekarang edayu jauh dr keluarga..hidup edayu kat perantauan hanya untuk teman2 rapat..edayu nak berkawan dulu puas2..tipu kalo edayu ckp edayu takde perasaan..tp edayu dah reti camne nak hapuskan perasaan tu..pade insan2 yang pernah rapat ngan edayu,walaupon sekejap,thanks cz ajar edayu erti hidup yg sebenar..edayu mintak maaf..sgt mintak maaf..dan edayu tahu,edayu akan jumpe jodoh edayu..ade seseorg di luar sane..tp masih belum sampai waktu untuk edayu pk pasal hal tu..edayu masih jauh dr batas tu..edayu sedar~~

yeee..itu laa edayu..seorg hamba Allah yg lemah,seorg anak kepada kedua ibu bapa,seorg adik kepada abg2 dan kakak2,seorg kakak kepada adik2,seorg teman pada yg insan yg bername sahabat..edayu sedar kelemahan diri..dan setiap saat edayu akan berubah untuk kebaikan..pada seseorg yg edayu syangi lebih dr seorg teman buat mase ni,edayu mintak maaf..edayu terpakse undur diri..

malam ni ttbe rse cam baek..hahahaha..kepade sape2 yang tak pernah tgk aku sebaek ni,jgn gelak okeyh..edayu nak berubah..berubah ke arah kebaikan..insya allah~~ :p

wassalam

2 komentar:

MX mengatakan...

hehehe...
nice entry ye...

siti noor edayu mengatakan...

mx> hihi..tx~ :p

:: IKLAN ::